سورس سافت | سورس پروژه | دانلود پروژه | سورس کد


م
ن
و
سورس سافت

ادامه مطلب

مقدمه ای بر Craft CMS



مقدمه ای بر Craft CMS

Craft CMS برای توسعه دهندگانی که می خواهند کنترل و عملکرد بیشتری نسبت به وردپرس داشته باشند، یک راه حل قانع کننده ارائه می دهد. در این مقاله Craft CMS معرفی می شود و ویژگی های اصلی آن توضیح داده می شود.

 

feature

 

Craft CMS چیست؟

Pixel & Tonic Craft CMS یک جایگزین وردپرس برای ناشران توسعه گر است که خواهان کنترل عمیق تر و عملکرد قوی تر از ابزارهای مدیریت محتوای خود هستند. این همچنین یک گزینه بالقوه برای مشاوران و توسعه دهندگان است تا پیشنهادات مشتریان خود را گسترش دهند.

Craft یک سازنده سایت نیست و باید HTML ،CSS و JavaScript را بصورت دستی بسازید. در حال حاضر هیچ بازار رسمی تم یا افزونه ای وجود ندارد. اما Craft به گونه ای طراحی شده است که به طور استثنایی مقیاس پذیر باشد و ویژگی های بومی را برای روابط پیچیده مدیریت محتوا ارائه می دهد.

این یک انتخاب مناسب برای وب سایت های کوچک است اما برای سایتهای با محتوای بزرگتر که دارای محتوای چند لایه و مرتبط با یکدیگر هستند نیز انتخاب خوبی است.

Craft به زبان PHP بر روی پلتفرم قدرتمند Yii 1.x نوشته شده است. برای استفاده از Craft نیازی نیست PHP یا Yii بلد باشید. این شبیه ابزارهای Django-powered CMS است که به زبان پایتون نوشته شده است.

جامعه توسعه دهندگان Craft به سرعت در حال رشد است. ژوئن گذشته، طرح پیشنهادی آن برای سایت CraftCMS StackExchange تنها در پنج روز تأیید شد.

می توانید ویترین سایت هایی که Craft را اجرا می کنند در اینجا مشاهده کنید.

ویژگی های Craft CMS

مجموعه ویژگی هایی که Craft ارائه می دهد عبارت اند از:

مستندها

Craft دارای مجموعه گسترده ای از اسناد well-written است تا شما را در شروع کار و تعمیق تجربه خود با محصول راهنمایی کند.

 

docs

 

داشبورد اداری

Craft از جمله دیگر ابزارهای CMS مانند وردپرس یک داشبورد اداری back-end برای نویسندگان و ویرایشگران ارائه می دهد. رابط Craft با یک راهنمایی به سادگی تعریف شده است.

 

dashboard

 

داشبورد آن نیز کاملاً پاسخگو است، بنابراین می توانید سایت خود را از طریق تبلت ها و تلفن های هوشمند مدیریت کنید:

 

responsive

 

پیش نمایش زنده

Craft یک عملکرد پیش نمایش زنده، پویا و موثر را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد ظاهر صفحه خود را بدون انتشار مجدد مداوم مدیریت کنید.

چارچوب قالب بندی

در حال حاضر هیچ الگوی بازار برای Craft وجود ندارد.می توانید خروجی HTML سایت خود را با الگوهای ساخته شده در Twig تعریف کنید.

مدل محتوای غنی

مدل محتوای غنی Craft و ناشر محور جایی است که پلت فرم واقعاً می درخشد. استحکام شامل بخش ها و ورودی های آن است. هر ورودی دارای نویسنده، تاریخ، انقضای اختیاری، وضعیت و محتوای اصلی است.

Craft در واقع دارای سه نوع بخش مختلف است:

  • تک (صفحات مستقل)
  • کانال ها (مطالب مرتبط مانند ورودی های وبلاگ)
  • ساختارها (برای ورودی هایی که نیاز به سلسله مراتب خاص خود یا ترتیب مرتب سازی دارند)

البته، Craft دسته ها و تگ ها را برای ورودی ها نیز ارائه می دهد.

Craft همچنین زمینه های سفارشی کاملاً قابل تنظیم را در جعبه ارائه می دهد.

Craft این امکان را فراهم می آورد که عناصر را با استفاده از الگوی پیچیده خود به هم مرتبط کند.

 

relations

 

این روابط را می توان برای کاربران نهایی با الگوها به نمایش گذاشت:

 

relations-templates

 

 

Craft ویژگی ای به نام Matrix ارائه می دهد که به نویسندگان اجازه می دهد جزییات مرتبط را با هم گروه بندی کرده و مجدداً آنها را سفارش داده و استفاده کنند و Craft یک سیستم مسیریابی سفارشی برای مدیریت ناوبری و درخواست های وب سایت به فروشگاه داده های محتوا ارائه می دهد.

نویسندگان متعدد

نسخه رایگان Craft فقط به یک نویسنده محدود می شود. مجوز مشتری یک کاربر اداری و نویسنده ارائه می دهد. مجوز Pro کاربران و گروههای نامحدودی را ارائه می دهد.

تبدیل جزییات

Craft پیکربندی جزییات پیش فرض قابل تنظیم را برای سایت ارائه می دهد، بنابراین می توانید نحوه ظاهر شدن تصاویر و دیگر موارد را در سایت خود کنترل کنید. همچنین می توان آنها را بصورت پویا از طریق قالب ها کنترل کرد.

جستجو کردن

Craft از جستجوی داخلی پشتیبانی می کند.

بومی سازی

رابط کاربری اداری Craft به 15 زبان محلی است و راهنمای راه اندازی یک سایت محلی را ارائه می دهد.

 

localization

 

چارچوب افزونه

Craft دارای “یک چارچوب افزونه قدرتمند همراه با مجموعه ای قوی از API ها است که راه را برای طیف گسترده ای از افزونه ها هموار می کند”. در Craft Straight Up یک فهرست افزونه شخص ثالث وجود دارد.

پشتیبانی داخلی

می توانید درخواست های پشتیبانی را مستقیماً از داشبورد به تیم Craft ارسال کنید.

آپدیت های منظم

پلت فرم Craft به طور منظم به روز می شود. موارد جدیدی در نسخه 2.3 آمده است.

به روز رسانی با یک کلیک

به روز رسانی Craft آسان است. هنگامی که یک به روزرسانی در دسترس است، یک دکمه “به روز رسانی” وجود دارد. با کلیک بر روی آن روند خودبروزرسانی Craft آغاز می شود.

یک انجمن فعال

جامعه توسعه دهندگان Craft روشهای مختلفی را برای شبکه سازی، یافتن منابع و مشاوره از جمله چت هفتگی ارائه می دهد.

قیمت گذاری

شما می توانید یک وب سایت نویسنده تک پایه ای با پنج صفحه ثابت و یک وبلاگ را به صورت رایگان اجرا کنید. کاربران جدی می خواهند مجوز مشتری 199$ را اجرا کنند و کاربران قدرتمند مجوز 299$ پرو را برای هر سایت می خواهند.

 

pricing

 

Pixel & Tonic همچنین تخفیف هایی را برای موسسات غیرانتفاعی و آموزشی ارائه می دهد. در اینجا می توانید درباره قیمت Craft اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شروع کار با Craft

برای نصب Craft، به وب سایت مراجعه کرده و codebase را بارگیری کنید. اگر Craft را به صورت محلی از هاست نیم های “craft.dev” یا “ontherocks.dev” اجرا می کنید، می توانید به صورت رایگان و برای همیشه بین Craft Personal ، Craft Client و Craft Pro جابجا شوید.

قبل از نصب می توانید سیستم مورد نیاز را بررسی کنید، اساساً PHP 5.3x و بالا و MySQL 5.1.

Craft دستورالعمل های نصب دقیق و پیوندهایی را به راهنماهای Mac ، Laravel و Heroku و حتی نصب خودکار با Composer ارائه می دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله Craft CMS را معرفی کردیم و ویژگی های آن را برشمردیم. به شما توصیه می شود Craft را نصب کرده و مجموعه ویژگی های آن را بیشتر بررسی کنید. می توان از قدرت، کنترل و مقیاس پذیری Craft به عنوان جایگزینی برای وردپرس استفاده کنید.


لینک کوتاه مطلب :
https://sourcesoft.ir/?p=4004

برچسب‌ها :

درباره نویسنده

Ayda Zabihi 11 نوشته در سورس سافت دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi